Friday, 19 August 2011

"kami bersama mereka"


berat sama dipikul, ringan sama dijinjing...
kesenangan sama dihargai, kedukaan sama dikongsi..

Bulan Ramadan adalah bulan untuk melakukan amal ibadah sebanyak mungkin kerana Allah menjanjikan pahala yang berlipat ganda bagi segala amal di bulan ini. Bulan Ramadan mulia, antara lain telah menjadi wadah antara PAI dan JPP bergabung tenaga berkolaborasi bersama membuat program kunjungan mesra ke rumah anak-anak yatim.

Imam Shadiq as berkata, “Setiap kali ada anak yatim yang menangis, arasy Ilahi akan bergetar. Allah swt akan berfirman, siapakah yang membuat anak yatim itu menangis? Aku bersumpah demi keagungan-Ku, bahwa siapa saja yang menghentikan tangisannya, aku akan mewajibkan syurga untuknya.”

.


"kAMi BerSaMa mErEkA"


jom mAiN ----- 'ice-breaking'
aktiviti 'mari berkongsi'






MAKANN ----- iftar dan mooree




------ CeRiA-cEriA BeRsAmA


-

wajah-wajah ceria warga Ummu Sofiah




terima kasih kepada semua warga IPG KPP yang sudi menginfaqkan wang anda.Moga sumbangan kalian bernilai di sisi Nya. InsyaAllah, moga dirahmati dan diberkati Allah selalu


Dalam surat Al Baqarah ayat 265, Allah berfirman, “Dan perumpamaan orang-orang yang membelanjakan hartanya karena mencari keredhaan Allah dan untuk keteguhan jiwa mereka, seperti sebuah kebun yang terletak di dataran tinggi yang disiram oleh hujan lebat, maka kebun itu menghasilkan buahnya dua kali lipat. Jika hujan lebat tidak menyiraminya, maka hujan gerimis (yang akan menyiraminya). Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu perbuat.”





jazakallah untuk semua^_^


Reactions:

0 Komentar:

MuQaDdiMAh....

Terima kasih kerana sudi melawat blog ini. Diharap jika ada sebarang fakta serta artikel dalam blog ini yang menyeleweng atau telah menyinggung mana-mana pihak, harap dimaklumkan kepada moderator blog atas nama Editor Lujnah Media dan Dokumentasi ke mediamoderator@gmail.com. Terima kasih. =)