Thursday 5 March 2009

FESTIVAL NASYID 2009

Bismillahhirahmanirahim..

Alhamdulillah, segala puji dan syukur ke hadrat Allah Swt kerana dengan limpah kurnia-Nya Festival Nasyid 2009 berjalan dengan lancar walaupun ada sedikit masalah yang berlaku dan dapat diatasi dengan sempurna pada malam pertandingan untuk kategori muslimat.

Bagi kategori muslimat yang berlangsung pada 24 Februari 2009 bersamaan 28 Safar 1430 Hijrah, sebanyak 6 kumpulan yang menyertai Festival Nasyid ini antaranya La Tahzan, Duratun Nasihin, InLove, Jannatul Mahabbah, Soutul Jannah dan Soutul Hikmah.

FN Kategori Muslimat


Bagi kategori Muslimin pula yang diadakan pada 25 Februari 2009 bersamaan 29 Safar 1430 Hijrah, sebanyak kumpulan yang menyertai Festival Nasyid 2009. Antara kumpulan yang terlibat adalah Dhiff, In Heart, Ya Lam Lam, Alif Ba Ta, Al-Mujahid, Band of Ukhwah, Lonely Soldier, Soutul Maskerede,The Butterscotch dan Dzil Afnan.

FN Kategori Muslimin


Pelbagai rentak, lagu dan irama dipersembahkan dan semuanya hebat-hebat sehinggakan memeningkan juri-juri untuk mengadili persembahan mereka untuk memilih yang terbaik.

Berikut merupakan keputusan akhir Festival Nasyid 2009.

Bagi Kategori Muslimat:
Tempat Pertama: Duratun Nasihin
Tempat Kedua: InLove
Tempat Ketiga: La Tahzan

Bagi Kategori Muslimin:
Tempat Pertama: Ya Lam Lam
Tempat Kedua: In Heart
Tempat Ketiga: Dzil Afnan


Tahniah pada yang berjaya dan pada yang tidak berjaya, sesungguhnya ada rahmat dan hikmah yang tersembunyi di sebalik kekalahan tersebut. Semoga jangan berputus asa dan usaha yang lebih baik lagi untuk tahun hadapan.

Sesungguhnya, berseronok itu tiada salahnya asalkan mengikut syariat yang telah ditetapkan oleh Islam.

Festival Nasyid 2009 menangguhkan tirai tepat pada pukul 11.30 malam. Semoga bertemu lagi pada Festival Nasyid seterusnya. InsyaALLAH.

0 Komentar:

MuQaDdiMAh....

Terima kasih kerana sudi melawat blog ini. Diharap jika ada sebarang fakta serta artikel dalam blog ini yang menyeleweng atau telah menyinggung mana-mana pihak, harap dimaklumkan kepada moderator blog atas nama Editor Lujnah Media dan Dokumentasi ke mediamoderator@gmail.com. Terima kasih. =)